marți, 10 mai 2011

Un kamikaze roman, Carol Anastasescu


Este un caz aproape unic. Sublocotenentul Carol Anastasescu din Escadrila 62 de pe aerodromul Pipera, a demonstrat că viaţa bate filmul. La 1 august 1943, zona pertoliferă Ploieşti era atacată de aproximativ 178 de bombardiere americane. Riposta aviaţiei militare româneşti nu va întârzia. După ce doboară un B 24 , Anastasescu, ramâne fără muniţie. Atacat la rândul său  şi cu avionul în flăcări, acesta încearcă să se paraşuteze, sau eventual  să aterizeze forţat, însă altitudinea prea joasa  împiedica acest lucru. Fără şansă de scapăre, şi cuprins de flăcări, decide în ultimul moment să intre în avionul inamic. Ulterior, cei care au văzut lupta, au declarat  că imediat după impact cele două avioane au « zburat » pentru câteva secunde împreună, apoi s-au prăbuşit fiecare în direcţii diferite. Uimitor, Anastasescu a supravieţuit, fiind găsit de un soldat, căzut pe o capiţă de fân, lângă resturile avionului său. Presa vremii consemnează: ”În lupta aeriană pe care aviaţia de vânătoare a angajat-o cu bombardierele qvadrimotoare americane Consolidated B-24 Liberator, în zona petroliferă a Prahovei, la 1 aug. 1943, s-a distins printr-un excepţional gest sublocotenentul aviator Carol Anastasescu. După  ce a doborât  un  avion inamic cu armele  de  bord , s-a  năpustit cu motorul în plin intru-n al doilea bombardier, luând împreună cu acesta drumul solului. Cu coloana vertebrală  ruptă, cu arsuri  la  mâini şi la  picioare, Sublocotenentul Aviator Carol Anastasescu îşi aşteaptă vindecarea în sanatoriul  dr.  Antoniu  din  capitală.  “România Aeriana”  îi  urează  însănătoşire şi să se întoarcă cât mai repede în mijlocul camarazilor săi“. 16
El însuşi va scrie mai târziu: "Răpus de usturimea aceea îngrozitoare, am deschis carlinga  pregătindu-mă    sar. Mai târziu,  americanii  au spus că  am  sărit. Nu am sărit... Am încercat    iau puţină  înalţime tragând uşor maneta; era prea jos ca să  pot sări... Arsurile mă chinuiau îngrozitor, mă temeam să nu explodeze avionul. În momentul acela îngrozitor am văzut un bombardier desprinzându-se din formaţie şi venind să mă atace. Avionul meu scotea fum; el trăgea direct în mine cu toate mitralierele din faţă. Nu mă mai puteam apăra, chinurile deveniseră insuportabile. Am virat uşor pe stânga colosului, picând uşor spre motoare, decis să  intru în el... Am simţit o căldura puternică şi atât. M-am trezit într-un spital."


16 Articol publicat in revista Romania Aeriana, nr 9, septembrie 1943, Bucuresti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu